tisdag 30 maj 2017

Trädgårdsarbete

Äntligen lite varmare väder!
Efter maten åkte sambon till skogen med traktorn och jag for ut på gården med barnen. Nu har båda blivit så stora att de kan syssla med sitt, medan jag jobbar. Skönt! Men minstingen måste man nog ännu hålla ögonen på hela tiden. En bjällra vore ingen dum idé.
 Vi håller sedan förra året på med en omfattande "renovering" utomhus. Jobbigt men väldigt nödvändigt!
Bland annat så har vi dräneringsrör under marken som ska leda bort regnvattnet från huset. Istället för gräs har vi nu grus att gå på. Med grävmaskinens hjälp har sambon använt våra uppgrävda stenar till att rada en stenmur, som löper längs med gården.
 Mitt projekt just nu är stenläggning bakom växthuset och sandgropen. I sommar ska jag sätta dit en stol och läsa medan barnen leker i sanden!
Jag planerar att göra en trappa ner. Det är en drygt halv meter hög avsats, även om det syns dåligt på bilden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar